biznes i ekonomia

Biznes widoczny w Internecie

Aby rozkręcić własny biznes potrzeba dużo czasu i pracy. Nie jest to łatwa sztuka i każdy starszy przedsiębiorca o tym wie, a początkujący się o tym przekonają prędzej czy później. Powiedzmy, że otwierasz nowy biznes. Skąd weźmiesz klientów? Z ulicy przyjdzie do ciebie w najlepszym przypadku kilka osób. Co można zrobić, aby ludzie dowiedzieli się o twojej firmie? Powiedzieć im – a więc musimy się zareklamować. Stacje radiowe i telewizje zostawmy dla gigantów rynkowych. Jak można rozreklamować swój biznes? Tutaj pomoże nam Internet.

Pozycjonowanie stron

Praktycznie każda firma w tych czasach posiada swoją stronę internetową. Dlaczego? Z jednej strony jest wizytówką firmy dla internautów, a z drugiej bardzo przydatnym narzędziem. Pozwala przyciągnąć nowych klientów, a co za tym idzie poprawić obroty firmy. Tylko jak sprawić, aby w czasach tak wielkiej konkurencji na rynku, nasza strona była widoczna dla potencjalnych klientów? Tu niezbędne jest dobre pozycjonowanie stron.

Czym jest pozycjonowanie? Najprościej mówiąc jest to szereg działań, który skutkuje wysoką pozycją strony internetowej w wyszukiwarce Google. Szczególnie przydatne jest to dla firm, które opierają swój biznes głównie na stronie internetowej. Nie jest to tanie, czy też łatwe, ale bardzo opłacalne.

Reklama

Znana i lubiana „dźwignia handlu”. Reklamy w internecie często nas irytują, chociażby wtedy, kiedy oglądamy film i player zawiera ich miliony i trzeba je wszystkie powyłączać, żeby w spokoju pooglądać, ale istnieją też pożyteczne reklamy, które mogą nam pomóc w promowaniu naszego biznesu lub w przyciągnięciu nowych klientów.

Jednym z takich przykładów są Reklamy Google Ads, które są idealne do naszych działań. Koszty nie są duże (oczywiście w zależności jak dużą kampanię tworzymy i jak dużo osób się nią interesuje). Mamy w nich możliwość reklamy naszego biznesu w dwóch sieciach: wyszukiwania i reklamowej. W sieci wyszukiwania reklamy wyświetlają się, kiedy użytkownik wyszukuje odpowiednią frazę w pasek wyszukiwania. Musimy pamiętać, aby rozważnie wybierać słowa kluczowe, ponieważ chcemy uniknąć zbyt dużych kosztów. W sieci reklamowej użytkownikom wyświetlają się nasze banery na stronach partnerski Google (np. YouTube) lub po prostu w wyszukiwarce. Pamiętajmy jednak, by wybrać odpowiednią sieć.

Reklamować swoją firmę możemy również w social mediach takich jak Instagram lub Facebook. Oba te portale posiadają przeogromną liczbę korzystających z niej ludzi, co jest dla nas idealnym stanem rzeczy. Instagram powoli zaczyna wygrywać z Facebookiem pod kątem reklamowania się firm, ponieważ coraz więcej osób używa facebooka już tylko do kontaktowania się ze znajomymi. Jednakże Instagram również ma tę opcję a i wiele więcej, których Facebook nie ma. W dodatku ludzie są już powoli znudzeni platformą z charakterystyczną literką”f” na niebieskim tle.

Co wybrać?

Najlepiej obie opcje. Inwestując w dwie pożyteczne i sprawdzone sposoby promowania biznesu uzyskamy lepszy efekt, niż gdybyśmy używali tylko jednej. To dość logiczne i możemy zauważyć, że znane marki robią to już od dawna i nie tylko to. To nie są jedyne sposoby Na pozyskanie nowych klientów w internecie, lecz najpewniejsze.